zobacz powiększenie | DOI 10.12887/31-2018-1-121-10 Piotr MASIUKIEWICZ – Piramidy finansowe. Aspekty ekonomiczne oraz etyczne decyzji klientów Cena brutto: 7,00 PLN za szt. |
Artykuł prezentuje analizę czynników popytu klientów detalicznych na produkty piramid finansowych. Problem działalności piramid finansowych w skali międzynarodowej nie został rozwiązany mimo szeregu negatywnych doświadczeń. Piramidy żerują na naiwnych klientach, którzy deponują swoje środki w nieregulowanych przedsiębiorstwach finansowych, oczekując wysokiej stopy zwrotu. W artykule przedstawiono skalę występowania piramid na świecie oraz trzy grupy czynników kreujących piramidy. Bankructwa piramid miały szereg społecznych konsekwencji, przede wszystkim straty deponentów, w tym gospodarstw domowych, i łączyły się z kosztami oraz z utratą zaufania do sektora finansowego. Pomimo presji opinii publicznej organizacje międzynarodowe nie podjęły stosownych działań. Artykuł prezentuje również badania autora (metoda delficka). Słowa kluczowe: klient, depozyty, etyka, straty, piramida finansowa Kontakt: Zakład Aksjologii i Pomiaru Wartości, Instytut Zarządzania Wartością, E-mail: pmasiuk@sgh.waw.pl Pliki do pobrania: » 121_Masiukiewicz.pdf |