zobacz powiększenie | DOI 10.12887/34-2021-2-134-19 Tomasz WALCZYK – Język i nowe media w dobie postprawdy. Ujęcie teleepistemologiczne Cena brutto: 7,00 PLN za szt. |
Celem artykułu jest zaprezentowanie sformułowanej przez Lva Manovicha koncepcji języka nowych mediów w kontekście zjawiska określanego jako postprawda. Zadanie to wiąże się ze wskazaniem relacji między właściwościami nowych mediów a wzrostem znaczenia niepożądanych zjawisk, takich jak fake newsy czy bańki informacyjne. Wymienione zjawiska wpływają na rzetelność publikowanych informacji, a także ujawniają rolę algorytmów w profilowaniu treści prezentowanych użytkownikom. Wnioski z prowadzonych analiz wspierane są wynikami badań z zakresu teleepistemologii i epistemologii społecznej. Słowa kluczowe: nowe media, język, postprawda, fake news, bańka informacyjna, teleepistemologia, epistemologia społeczna Kontakt: Katedra Ontologii i Epistemologii, Instytut Filozofii, Wydział Filozofii i Socjologii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 4, 20-031, Lublin |